Understrykningspennor är bra när man vill hitta rätt i texten.
R arbetar i Språkgodisboken.
N arbetar med ordförståelse.
J jobbar med läsförståelse och är snart klar med sin bok.
L med en penna....eller jag menar jättesudd...
M testar att rita bråktal som vi tar ur fyrans bok.
N illustrerar också hur hon tänker.
J kom på ett annat men godkänt sätt att lösa matteproblemet på.
A visar också att hon har klurat ut svaret.
R visar hur man ritar 6/10.
Ett par bra hörlurar fungerar även som hörselskydd.
J är klassvärd och tar hand om fiskarna denna vecka.
J ger ett spännande boktips till klassen.
Här övar vi på att avrunda till närmaste tiotal.
Här testar vi att avrunda till närmaste hundratal.
J har lärt sig ett bra och självständigt system att lära sig nya glosor och hur man uttalar dem.
Halvgrupp i svenska och barnen vrålar "Neeeeeej!" när lektionen är slut. Sådana trevliga lektioner när de vill fortsätta arbeta är underbara!
N visar att hon kan arbeta självständigt och på egen hand, trots alla nya ord.