onsdag 29 april 2015

Bråktal och annat skoj

Understrykningspennor är bra när man vill hitta rätt i texten.


R arbetar i Språkgodisboken.


N arbetar med ordförståelse.


J jobbar med läsförståelse och är snart klar med sin bok.


L med en penna....eller jag menar jättesudd...


M testar att rita bråktal som vi tar ur fyrans bok.


N illustrerar också hur hon tänker.



J kom på ett annat men godkänt sätt att lösa matteproblemet på.


A visar också att hon har klurat ut svaret.


R visar hur man ritar 6/10.


Ett par bra hörlurar fungerar även som hörselskydd.


J är klassvärd och tar hand om fiskarna denna vecka.


J ger ett spännande boktips till klassen. 


Här övar vi på att avrunda till närmaste tiotal.


Här testar vi att avrunda till närmaste hundratal.


J har lärt sig ett bra och självständigt system att lära sig nya glosor och hur man uttalar dem.


Halvgrupp i svenska och barnen vrålar "Neeeeeej!" när lektionen är slut. Sådana trevliga lektioner när de vill fortsätta arbeta är underbara!


N visar att hon kan arbeta självständigt och på egen hand, trots alla nya ord.