Vårdikterna måste bli fina med glitter och blommor.
"S" renskriver sin dikt.
"Z" och "N" skriver av vårord från tavlan som de tycker att de kan ha användning för när de arbetar.
Killarna har färglagt sina polyedrar som så småningom ska se ut som klot eller "diskokulor" som eleverna kallade dem för.
Det är verkligen inte lätt att få ihop alla sidor med tejp. Det gäller att ha tungan rätt i munnen och ett stort knippe tålamod.
"F" lyssnar på lite lugnande musik medan han skriver sin dikt.
"Z", "N" och fröken "S" arbetar vid tavlan.
"Hmmm, vilken sorts stans ska jag nu välja? Det finns ju både med blommor och hjärtan".
"N" hjälper "M" att lära sig främmande svenska ord.
"Z" och "A" kör kortspel där man också måste kunna matte.
Schacktävling under mattelektionen då eleverna får välja mellan olika mattespel.
Kasta tärning och räkna ihop hur många poäng man får, är populärt. Får man däremot en tvåa så har man förlorat alla sina poäng. "A" fick så många poäng att vi var tvungna att hjälpas åt att räkna.
"S" hjälper "A" att räkna ut hur många poäng som hon vann i tärningsspelet.
"F" jobbar vidare på sin dikt.
"M" och "A" spelar schack och tänker så det nästan ryker ur öronen...
Här är alla fina vårdikter som barnen skrev. De blev så otroligt fina!
Tänk att ungarna kan skriva så här mycket nu! Förra terminen så kunde några av dem knappt bokstäverna...
"N och "Z" visar fröken att man minsann kan sjunga sin dikt också.