Klass 5 läser om hur temperaturen kan sjunka en grad för varje hundra meter uppe på bergen i Fjällen.
S läser om de olika djuren som finns i Fjällen.
M sträcker på sig efter ett arbetspass.
M arbetar också med kapitlet som handlar om djurlivet i Fjällen.
Ibland behöver man söka på bilder hur de olika fåglarna ser ut eller leta efter ljudklipp för att höra hur de låter.
Med hörselskydd arbetar man mer ostört.
T tittar på vad det är för skillnad på tallkottar, grankottar.
Det har tydligen gått bra på musiken enligt resultatet som I har i sin hand.
Klass 6 arbetar med området som handlar om särskrivning.
I NO arbetar klass 6 med solsystemet och de olika planeterna.
Vi läser om planeter, kometer, asteroider och annat spännande.
De elever som hade skött sig, fick följa med ut på en promenad i skogen. Där kom det plötsligt en tjej med en gullig häst på stigen.
Här är det svenska i åk 6.
Verb i tempus är inte alltid så lätt.
Några elever fick fota av tavlan då de inte hann skriva av allt.
Här arbetar åk 4 med NO.
I klass 4 arbetar vi med kapitlet som handlar om skogens djur.
A arbetar tyst och fint.
Vi har provat på att odla mögelsvampar på bröd. Det blev en spännande laboration och några brödbitar var helt och hållet gröna efter några dagar medan andra inte var mögliga alls.
Glada elever i åk 6 som sitter nära tavlan när vi kör digitala läromedel.
Klass 5 har klassråd. I är ordförande och E håller koll på turordningen.
M och I har gjort fina saker på textilslöjden.