A lyckades lösa en mattekluring. Han var snabb som blixten!
I lyckades också lösa mattekluringen.
E var den tredje eleven i klass 4 som klurade ut matteproblemet.
Här ritar vi hur ett vattentorn ska byggas.
R demonstrerar för klassen hur hans vattentorn fungerar.
Om man inte kan alla multiplikationstabeller så är i alla fall "tvillingarna" ett grymt bra "fusktips".
Här förklarar vi varför "tvillingarna" är så bra att kunna utantill.
Matte på schemat.
D arbetar med området som handlar om bråk. Här tränar hon i Bingel.
I hjälper till att rengöra akvariet och det finns fullt med små snäckor.
E städar och gör fint i klassrummet.
Här är vi på väg till Kungsängsverket för att se hur man renar vårt vatten innan de släpps ut i sjöar och åar.
S på Kungsängsverket visar hur vattnet ser ut före och efter reningsprocessen.
Här visar hon vilka de olika stegen i reningsprocessen, precis som klassen har läst i sina NO-böcker och sett på filmer.
Barnen hade många frågor och vi blev ganska mycket sena tillbaka till lunch men det var det värt!
Good God vilken hemsk stank!
Här visar S upp vad som kan fastna i deras reningsgaller. Vi lärde oss att man ska absolut inte slänga tops eller hår i toaletterna för topsen slinker igenom gallret och hårstrån fastnar och täpper igen.
"A" står för avloppsbrunn.
Här arbetar klass 5 med området som handlar om statisk elektricitet.
Barnen fick göra små söta fjärilar och de flaxade med vingarna när man höll en ballong (som man gnuggat mot håret) ovanför.