M jobbar i Spindelboken och märker mig knappt.
A, Y och A jobbar i Läs-träna och i Spindelboken på lektionen.
L och J spelar första stycket i blockflöjtsboken.
A och Y håller takten till musiken.
S och M spelar fint tillsammans.
J gillar också musiklektionerna.
M och J är koncentrerade och spelar fint.
A och M har också koll på hur man får rätt ljud.
J och S är också fokuserade.
R och Y vet hur det ska låta.
M övar att lägga till tio i taget upp till hundra.
S och M jobbar snabbt och koncentrerat i matteboken.
Under mattelektionen gjorde vi olika övningar med geometriska former.
Jag sa vad de skulle rita, t ex "Rita en stor rektangel mitt på sidan. Därefter ritar du en cirkel ovanpå rektangeln och så ska de sitta fast i varandra osv..." Jag berättade inte att de skulle rita en gubbe. Några elever lyssnade alltså noga.
Här är fler geometriska figurer som tillsammans skulle bli en katt.
Vi har även gått igenom ental, tiotal, hundratal och tusental, både med "matte-lego" som vi byggt med, samt med magnetiska tal som vi satt upp på tavlan.